Стамбул - місто контрастів. Стамбул з Болгарії з немовлям 1 рік і 2 місяці

Поїздка в Стамбул з Болгарії (місто Созополь) автобусом на два дні була цілковитою авантюрою виходячи з того, що з нами була донька віком 1 рік 2 місяці, яка чому то не любить переїзди в машинах і автобусах. Ні за ким зі старших дітей такого помічено не було, і для мене залишається загадкою, чим так не потрапив наземний транспорт молодшої. У Києві, коли отримували візи до Болгарії, про всяк випадок попросили двоз 'їзні. Ну, і дізнавшись на місці, що до Стамбула "всього" "360 км і туди їхати вночі (а вночі донька спить добре) ризикнули.

Стамбул - моя давня мрія, але летіти туди з Києва, наприклад, на вихідні дорожувато, та й часу особливо немає. Загалом, зважилися. Дитині оплатили окреме місце в автобусі. У призначений час (приблизно в

23-00) занурилися. Донька вже спала. Через 2 години були на кордоні з Туреччиною, пройшли досить швидко (нас з Ларою взагалі провели без черги турецькі прикордонники). Знову сіли в автобус і о 6-30 ранку були вже в Стамбулі.

У вартість екскурсії входила оплачена 4-годинна автобусна оглядова екскурсія, від якої ми відмовилися з вищевказаної причини (нелюбові Ларки до автобусів), що виявилося просто геніальною думкою, тому що наші попутники простояли більшу частину часу в заторах (був робочий день і машин просто маса). Ми ж заселилися в готель, поснідали (сніданок включений) і з візком висунулися на пошуки пам 'яток.

У найближчому кіоску купили карту-путівник російською мовою. Дійшли до трамвайної лінії, з 'ясували в охоронця на станції, в який бік їхати в Айя Софію, купили жетони (їх, до речі, продають у кіосках неподалік від станції) і поїхали. Трамвай № 38 (до речі, майже безшумний і з кондиціонером) везе вздовж усіх основних "пунктів програми" ", в самому трамваї є маршрут прямування з підписами у кожної зупинки, що тут можна побачити.

Отже, доїхали до станції Султанахмет, вийшли, оглянулися - і я просто оніміла. Мене вразила своїм розмахом і міццю Блакитна мечеть, яка постала перед нашими очима через дерева. До неї і попрямували. Мечеть вражає не тільки зовні, але і всередині. Щоб потрапити всередину, нас розули, візок поставили біля охорони і пустили. Величезні вітражі, крізь які ллються промені сонця, розпис стін, розмір - все це не може не вражати. У дворі в тіні галерей погодували малечу, вона побігала за місцевим котом і висунулися до Святої Софії.

Айя Софія і Блакитна мечеть розташовані один навпроти одного. Дорогою подивилися на Єгипетські обеліски. З 'ясували, що Софія щопонеділка не працює, і пішли в Палац Топкапі. Палац був одним з найбільш невдалих пунктів програми. Ми прийшли туди вдень, в самий пік відвідуваності, кругом були натовпи народу, і потрапити всередину приміщень ми практично ніде не змогли. Погуляли по території і тут з 'ясувалося, що наша світловолоса і голубоглаза дочка викликає бурю захоплень у оточуючих. Її чіпали, її цілували в ручки і ніжки, з нею запитували дозволу сфотографуватися. І поки я захоплювалася місцевими чорноглазими кучерявими принцесами, їхні мами теребили мою блондинку. До кінця поїздки дитина вже посміхалася і махала ручкою всім підряд.

Палац порадував шикарним видом на Босфор. Каравани кораблів і синєва. Для себе зробили висновок, що палац треба відвідувати ближче до вечора. До обіду дочка наша вконець вмоталася від нових знайомств і вражень і заснула в візку. А ми, перекусивши, рушили оглядати Гранд базар - старий критий ринок. Розписні склепіння, шум вентиляторів під стелею і нескінченні ряди - золото, срібло, різнокольоровий керамічний і глиняний посуд, сувеніри. Звідти вирушили годувати дитину в скверик біля зупинки Султанахмет і побачили "колегу" ". Ми з чоловіком юристи, і нас просто вразив дідусь, що сидить за столиком з друкарською машинкою, під деревом. Щохвилини до нього підходили громадяни, і "колега" "бадьоренько друкував їм заяви і скарги.

Після обіду ми погуляли в парку біля Базиліки і через нього спустилися до Босфору. Тут я побачила пором, на який заїжджали вервечкою машини, а зверху розсідали місцеві жителі. Шляхом мови жестів з 'ясувала біля дядечка на вході, що пором йде в район Гарем і за 2 жетони вартістю 1,5 турецької ліри ми можемо покататися на нім. Жетони купили, попливли. Як сказав мій чоловік: "" Краса, пливу по Босфору і п 'ю чай "". Чай носять стюарти. У приміщенні порома є закрита палуба з величезними оглядовими вікнами і є відкрита. Як з 'ясувалося потім, тут же на набережній можна було вибрати і інший маршрут, більш дальній, але нам з нашою непосідою цей опинився в самий раз.

Погуляли набережною, подивилися, як ловлять рибу прямо з неї ж на мідій і вирушили вечеряти і добиратися до готелю. Дорогою зайшли подивитися вокзал Сіркеджі, куди прибував знаменитий Східний експрес. Дитина поспілкувалася з черговим котом, помахала ручкою іспанцям, яких вранці зустріли в Блакитній мечеті, і ми пішли вечеряти, шукати свій готель і спати...

Описувати турецький тризірковий готель немає сенсу. Все необхідне було, а ми в ній тільки переночували. Конура, правда, з душем, кондиціонером, телевізором, відсутністю дитячого ліжка (чоловік зрушив разом дві наші, і Ларку розмістили посередині).

Більшу частину другого дня зайняв огляд Айя Софії. Цей колись православний храм був перетворений на мечеть, правда, повністю знищити мозаїку з ликами Богородиці, Христа та інших святих рука не піднялася, і вони частково збереглися під куполом. Потрапили ми туди рано вранці - пішли вже опівдні. Дитина поводилася там ідеально. І в цілому відчувався спокій і умиротвореність. До обіду, коли туди почали звозити організованих туристів, ми пішли і попрямували на Єгипетський ринок спецій.

Дуже ароматне видовище. Там же продають на вагу турецькі солодощі. Звідти мою неспокійну душу (а заодно зі мною і чоловіка з Ларою) понесло оглядати Вежу Галата. Ця споруда розташована в європейській частині Стамбула через протоку Золотий Ріг від старого міста. Вежу добре видно здалеку і до неї навіть можна чимось дістатися з транспорту. Ми ж пішли пішки від найближчої станції все того ж 38-го трамвая. Йшли довго і нудно з візком в гору (добре, що дитина спала). Навколо був "" Стамбул - місто контрастів "" - торгові ряди з усякою побутовою дрібницею. Радували тільки торговці свіжовижатим соком, які буквально на кожному розі за півдолара при тобі ж вичавлювали сік з апельсинів, горою звалених на їхніх візках і прикрашених глибокою льоду. Вежа, звичайно, красуня. Види з неї шикарні. Але запам 'яталася вона саме дорогою до неї і неекскурсійними кварталами.

Перед від 'їздом ще трохи побродили по Старому місту і висунулися, повні вражень, в Болгарію. На зворотному шляху дитина, незважаючи на втому, не спала, і я її розважала. Але спасибі їй, що хоч не кричала за своїм звичаєм. Загалом враження від Стамбула повністю затьмарили враження від Болгарії (хоча там нам теж дуже сподобалося, але про Болгарію трохи пізніше) Про дитину: дитина, звичайно ж, скорочує кількість оглянутого, тому що вона відмовлялася весь час сидіти в візку і воліла бігати, але в цілому поводилася добре. Спеки особливої не відчувалося через вітер з моря. Годували там ми її з банок, узятих з собою з Болгарії, вода з пляшок. Суміш теж розводили в другий день (на перший вистачило привезеної води в самих дитячих пляшечках, розлитої ще в Созополі) некип 'яченою бутильованою водою, зі шлунком проблем не виникло.